
Alweer nieuwe bewijzen van de crisis. Bedrijven sluiten hun deuren, mensen verliezen hun job en ook de reiswereld heeft te kampen met de gevolgen van de economische malaise. Touroperators en vliegtuigmaatschappijen zien hun boekingen elke dag teruglopen.
Toch heeft de crisis ook een positieve kant, voor de klant dan weliswaar! Door de gedaalde vraag moeten reisverkopers en vliegtuigmaatschappijen hun prijzen naar beneden halen. Omdat de olieprijzen in elkaar gezakt zijn kunnen luchtvaartmaatschappijen hun brandstoftoeslagen verminderen.
Volgens Steven van Nieuwenhuijzen, directeur van D-reizen, kan het voordeel voor de klant oplopen tot enkele honderden euro’s per jaar. “Vooral buiten de schoolvakanties overstijgt het aanbod de vraag ruimschoots. Wie geen schoolgaande kinderen heeft, profiteert nu van echt beduidend lagere prijzen”, aldus Van Nieuwenhuijzen. Deze winter zijn volgens hem ook 14% percent minder zon- en sneeuwvakanties verkocht.
Volgens een onderzoek van de webwinkel Vliegtickets.nl zijn de prijzen van vliegtuigtickets de laatste tien maanden tot bijna de helft goedkoper geworden. Directeur van Vliegtickets.nl, Diederik Rus, denkt dat de grootste prijsdalingen nog moeten komen. “Ik krijg steeds meer aanwijzingen dat luchtvaartmaatschappijen in het nieuwe jaar hun prijzen gaan dumpen. Alles beter dan met lege kisten vliegen, is hun motto.”
Luchtvaartmaatschappij Transavia schrapt de komende weken zelfs verschillende bestemmingen en vluchten. Waar gaat dit eindigen?
1 opmerking:
Hoi Ineke,
Wil je even contact met mij opnemen?
Een reactie posten